Dr. Amalia Arhire – Somnul – De ce este important pentru creștere

iulie 25, 2022
Somnul
<a href="https://www.kilostopjunior.ro/author/dr-amalia-arhire/" target="_self">Dr. Amalia Arhire</a>

Dr. Amalia Arhire

Medic endocrinologie, diabet, nutritie si boli metabolice “Una dintre valorile mele este Sănătatea, astfel, Prevenția prin nutriție și stilul de viață sănătos sunt foarte importante pentru mine, de aceea sunt cofondatoare a singurei clinici de nutriție destinate exclusiv copiilor și adolescenților din România.” * Dr. Amalia Arhire e unul dintre experții clinicii Kilostop Junior

Unul din lucrurile cele mai importante pentru o creștere sănătoasă și armonioasă e un somn odihnitor și cu o durată optimă.

De ce e somnul atât de important?

Importanta somnului

Importanța somnului

Somnul e foarte important deoarece:

  1. în timpul său se eliberează hormonul de creștere, necesar pentru creșterea în înălțime și pentru dezvoltarea masei musculare.
  2. dacă adormim după ora 23.00, se eliberează în corp un hormon de stres, numit cortizol, care oprește creșterea în înălțime, scade masa musculară, crește masa grasă la nivelul burții și scade imunitatea.
  3. lipsa somnului crește și secreția unui hormon numit grelină, care crește senzația de foame, astfel că lipsa unui somn odihnitor îi va crește senzația de foame și de poftă copilului tău.
  4. Somnul până la ora 23 e vital  pentru creier, pentru că între ora 23 și ora 3 somnul e în faza non – REM (rapid eye movement)- unde se odihnește și secretă hormoni care ajuta corpul nostru să își revină după tot stresul de peste zi.
  5. Lipsa somnului duce la anxietate, depresie și risc de sinucidere. Un mare studiu făcut pe 28000 de elevi de liceu a arătat că fiecare oră de somn pierdută a dus la creșterea sentimentului de tristețe, de frică și a riscului de sinucidere.
  6. lipsa somnului la copii și adolescenți îi face să aibă un risc mai mare de suprapondere, obezitate și diabet la vârsta adultă.

De cât somn are nevoie copilul tău?

  • nou născuții au nevoie de  10-18 ore pe zi
  • sugarii au nevoie de 10-14 ore
  • copii de până în 5 ani de 11-13 ore pe zi
  • cei de până în 13 ani între 9 și 11 ore pe zi
  • cei de peste 13 ani, de 8 ore de somn pe zi

Cum poți să combați aceste probleme de sănătate si creșterea in greutate din cauza lipsei de somn?

  • Stabilește un program al activităților de peste zi și al orei de somn!
  • Creează un loc prietenos pentru somn, pentru copilul tău, în aceeași cameră, cu o temperatură usor mai scăzută și cu întuneric deplin!
  • Nu îi oferi copilului tău zahăr și zaharuri adăugate, alimente sau băuturi cu cacao sau ciocolată după ora 17 sau cu 4-5 ore înainte de somn!
  • Înainte de somn, cu 2 ore, oferă-i un pahar de lapte cald, deoarece laptele conține triptofan și induce somnul!
  • Oferă-i copilului tău peste zi, alimente care ajută în obținerea unui somn de calitate, ca migdalele, ovăzul sau cireșele.
  • Oferă-i înainte de somn o cană cu ceai de mușețel, de tei sau un pahar cu lapte.

Așa că nu uita, somnul e la fel de important ca alimentația și ca mișcarea pentru o creștere bună și o greutate normală!

Sănătate și echilibru în toate!

Distribuie acest articol:
<a href="https://www.kilostopjunior.ro/author/dr-amalia-arhire/" target="_self">Dr. Amalia Arhire</a>

Dr. Amalia Arhire

Medic endocrinologie, diabet, nutritie si boli metabolice “Una dintre valorile mele este Sănătatea, astfel, Prevenția prin nutriție și stilul de viață sănătos sunt foarte importante pentru mine, de aceea sunt cofondatoare a singurei clinici de nutriție destinate exclusiv copiilor și adolescenților din România.” * Dr. Amalia Arhire e unul dintre experții clinicii Kilostop Junior

Știai că?

Donăm 2 lei pentru fiecare kilogram slăbit de către juniori:

luna aceasta pacienții Kilostop Junior au slăbit 1110 kg

agsdix-fas fa-money-check-alt

până acum am donat 16578.96 lei

Fii la curent cu ultimele noutăți din nutriție!

Articole Similare

Top 10 Superalimente Pentru Copii – Partea I

Top 10 Superalimente Pentru Copii – Partea I

Am auzit cu toții că mărul e bun pentru imunitate,  că lactatele sunt bune pentru creștere sau că avocado-ul ajută în a avea o memorie bună și pentru dezvoltarea creierului.

Dar care sunt cele mai importante 10 superalimente pe care copilul tău să le aibă zilnic dacă se poate în alimentația sa? Și de ce sunt ele atât de bune? Răspunsul îl găsești mai jos!

citește mai mult
Dr. Mălina Chiriac – Băuturile de vară: cât de periculoase sunt pentru greutatea copiilor?

Dr. Mălina Chiriac – Băuturile de vară: cât de periculoase sunt pentru greutatea copiilor?

Vara este anotimpul în care mulți copii aleg să își potolească setea cu o mulțime de varietăți de băuturi delicioase.

Ceea ce ne poate lua prin surprindere însă este faptul că aceste băuturi ascund o mulțime de calorii în formă lichidă, iar dacă sunt consumate frecvent, ele pot fi atât o cauză importantă de kilograme în plus cât și un factor de risc pentru sănătatea copiilor prin cantitatea crescută de zahăr pe care o conțin.

citește mai mult
Dr. Alexandra Stoica – Ce mănâncă un copil cu alergie la proteina din laptele de vacă

Dr. Alexandra Stoica – Ce mănâncă un copil cu alergie la proteina din laptele de vacă

Alergia la proteina laptelui de vacă ( APLV ) afectează între 2-6 % dintre copii, cu cea mai mare prevalență în primul an de viață. La aproximativ 50 % dintre copii APLV a dispărut în primul an de viață și la 80-90% din copii până la 5 ani.
De cele mai multe ori este o alergie tranzitorie, însă poate avea un impact major în statusul nutrițional și calitatea vieții bebelușului/copilului.

citește mai mult