Ce să Mănânce Copiii și Părinții de Sărbători

decembrie 22, 2020
Ce să Mănânce Copiii și Părinții de Sărbători

Ce să Mănânce Copiii și Părinții de Sărbători – Sărbătorile de iarnă sunt unele pline de tradiții: împodobitul bradului, mersul la colindat, emoțiile deschiderii unui cadou de la Moș Crăciun dar mai ales, bucuria serbării mesei în familie.

Iar când vorbim de masa tradițională românească  vorbim de: sarmale, friptură de porc, cârnați, cozonac, prăjituri și de mese întinse care țin de dimineața până seara. Toate aceste mâncăruri combinate, întinse pe 2-3 zile pot fi însă destul de indigeste și sunt sigură că toți am folosit fraza : “nu mai vreau să văd mâncare”, după sărbătorile de iarnă.

Kilostop Junior vrea să vină în ajutorul dumneavoastră cu un mic ghid, în care să vă împărtășim experiența noastră despre cum să treceți cu bine peste masa de Crăciun și Revelion, fără să vă simțiți ghiftuiți și inconfortabil, ba chiar păstrându-ne kilogramele.

Respectăm programul de masă

Deși suntem obișnuiți ca în ziua de Crăciun să avem masa pusă toată ziua, preferabil este să încercăm să respectăm mesele principale ale zilei. Ca să putem face asta sfatul nostru este ca după fiecare masă principală ( aperitiv, sarmale, friptură) mâncare să se strângă, iar pe masă să rămână doar fructele, nu cozonacul si prăjiturile.

Cum mâncăm?

După ce am descoperit ce am primit de la Moș Crăciun ne putem așeza liniștiți la micul dejun. Acum putem mânca salata boeuf, ouăle umplute, piftie și produsele tradiționale din carne de porc ( caltaboș, lebăr, tobă). Preferabil este să mâncam cantități mici din fiecare (1 lingură de salată, 1 felie de caltaboș, 1 ou umplut). De asemenea, salata boeuf și ouăle nu trebuie ornate cu maioneză suplimentar. O variantă mai dietetică pentru maioneză o puteți obține prin folosind iaurt grecesc 2% în loc de ulei.

La masa de prânz putem mânca sarmalele și la desert faimosul cozonac, specific acestor sărbători. Pentru a evita kilogramele în plus, dacă mâncăm desert la prânz, este bine să sărim peste gustarea de dimineață. Sarmalele și friptura de porc sau cârnații la aceeași masă pot fi o combinație necâștigătoare. Așa că dacă vrem de Crăciun să le savurăm pe amândouă păstrăm friptura pentru masa de seară, pe care eventual să o mâncăm cu o salată de murături lângă, nu cu garnitură.  Și păstrăm cârnații pentru prânzul din a doua zi de Crăciun, cu o lingură de piure și murături!

Atenție la murături! Deși sunt foarte bune de consumat datorită aportului de probiotice aduse, acestea conțin cantități mari de sare, ce pot crea probleme, mai ales celor ce suferă de hipertensiune arterială! La cină deci putem mânca o friptură slabă de purcel cu murături sau salată, o ciorbă sau o supă ușoară sau piftie slabă de curcan sau de porc degresată cu salată de sfeclă roșie.

Dar dulcele?

Cozonacul sau prăjiturile de Crăciun este bine să fie consumate în prima parte a zilei. Cozonacul poate fi o variantă bună de mic dejun, mai ales dacă îl asociam cu o cană de lapte sau iaurt pentru a ține mai mult de foame. Prăjiturile pot fi mâncate ca desert, după masa de prânz, până în ora 16.00, iar după această oră pofta de dulce o satisfacem cu un fruct. O mandarină sau o clementină sunt variante foarte bune.

Nu stăm toată ziua la masă

Suntem obișnuiți ca de Crăciun și Revelion să stăm la masa ore întregi. Această „tradiție” nu este una sănătoasă. Este bine ca între mese să ieșim la o plimbare, să dansăm sau să ne jucăm cu copiii.

Ultima zi din an – ce facem?

Ce să Mănânce Copiii și Părinții de Sărbători

Ce să Mănânce Copiii și Părinții de Sărbători

Pe 31 decembrie toată atenția este focusată asupra serii, din acest motiv sfatul meu este să încercați să consumați tradiționalul pește, împreună cu o salată sau niște legume la cuptor, combinația fiind mai ușoară, iar când se taie tortul să alegeți felia mai subțire. Pentru a trece mai ușor peste noapte și peste pofte încercați ca pe parcursul zilei să mâncați echilibrat, dar și să vă odihniți. Atunci când ne simțim obosiți avem tendința să ronțăim mai mult. În seara de Revelion atenție mare la cantitatea de alcool consumată deoarece un pahar de șampanie este echivalentul a 100 g de paste.

Pentru mai multe rețete sănătoase și informații despre cum să ai un copil sănătos, accesați și canalul nostru de YouTube – Kilostop Junior.

Cu aceste sfaturi la purtător, Echipa Kilostop Junior vă urează : Sărbători fericite și Un An Nou de 100 de ori mai bun decât 2020!

Autor: Dr. Gabriela Mitea

Distribuie acest articol:

Articole Similare

Abonează-te la newsletter și descoperă cele mai importante noutăți despre sănătate și nutriție!