Dr. Mălina Chiriac – Top 5 alimente antiacnee

aprilie 13, 2022
Top 5 alimente antiacnee
<a href="https://www.kilostopjunior.ro/author/malina-chiriac/" target="_self">Dr. Malina Chiriac</a>

Dr. Malina Chiriac

Medic Rezident anul II Endocrinologie "Consider că educația nutrițională a copiilor este extrem de importantă, pentru ei alimentația sănătoasă având potențialul de a deveni o obișnuință, un stil de viață pe care îl vor menține și ca adult. În plus, un copil ce se confruntă cu kilograme în plus trece prin multe greutăți, atât fizice cât și emoționale, și o mână de ajutor din partea medicului nutriționist este cea care îi poate reda veselia și energia."

Acneea reprezintă o afecțiune ce se declanșează, cel mai frecvent, la pubertate, și ce are multiple cauze, precum: producția crescută de sebum, eliberarea de mediatori ai inflamației la nivelul pielii, hiperkeratoza (o îngroșare a stratului superficial al pielii) precum și colonizarea de către Propionibacterium acnes.

Alți factori care contribuie la apariția acneei sunt predispoziția genetică, dereglările hormonale (androgenii, sau hormonii masculini, purtând un rol cheie), factori imunologici, psihologici și de mediu.

Nu în ultimul rând, se dovedește că și dieta poartă un rol în apariția acneei și că anumite alimente pot avea un rol major în evoluția acesteia. Astfel, cele mai bune 5 categorii de produse pe care să le avem în vedere pentru un regim antiacneic sunt:

  • Legumele fară amidon – castraveții, ceapa, ardeii, ridichile, salata verde, varză, țelină, vânată, spanacul, broccoli, conopidă, sparanghelul, păstăile.
  • Fructele puțin dulci – fructele de pădure, grapefruitul, pomello, căpșunile, pepenele;
  • Leguminoasele – năutul, lintea, fasolea;
  • Peștele gras – somonul, tonul, herringul, sardinele, stridiile, hamsiile;
  • Semințele de in, chia, nucile sau uleiul de soia sau de rapiță.
Top 5 alimente antiacnee

Top 5 alimente antiacnee

De ce aceste alimente pot construi o dietă antiacneica? Deoarece legumele fără amidon, fructele puțin dulci, leguminoasele dar și produsele ce nu conțin carbohidrați precum carnea și peștele sunt alimente cu un indice glicemic scăzut, ce nu produc creșteri bruște și de amploare ale glicemiei după ingestia lor. Pe de altă parte, alimentele cu indice glicemic mare, deci cele care măresc considerabil glicemia după consumul lor, au un rol important în declanșarea acneei.

Exemple sunt dulciurile, cerealele pentru micul dejun, pâinea alba, cartofii, orezul alb, gogoșile sau alte produse de patiserie, băuturile dulci. Dieta bazată pe astfel de alimente determină creșterea rapidă și importanta a nivelului de insulina, fapt ce stimulează secreția de androgeni. Hormonii androgeni acționează asupra glandelor sebacee și măresc producția de sebum.

Excesul de sebum, împreună cu acumularea celulelor moarte, blochează porul și astfel se creează un mediu propice dezvoltării bacteriilor ce formează leziunile pustuloase caracteristice acneei. În plus, aceste alimente ce cauzează o creșterea bruscă a glicemiei determină apariția în organism a unei stări inflamatorii, un alt factor agravant al acneei.

Așadar, produsele cu un indice glicemic scăzut nu doar că previn creșterile glicemiei, ne protejează de diabet și contribuie la menținerea unei greutăți sănătoase, dar pot fi și un ajutor în prevenirea apariției acneei.

Peștele gras și semințele sunt alimente ce, prin conținutul crescut de acizi grași esențiali omega 3, pot avea efect terapeutic asupra leziunilor acneice. Un aport crescut de omega 3 poate inhiba producția de citokine proinflamatorii, diminuând astfel inflamația prezentă în organism. Intra pe canalul de Youtube Kilostop Junior și urmărește acest video creat de Dr. Alina Voicu pentru a afla mai multe despre beneficiile unei diete bogate în omega 3.

Urmărește AICI: https://www.youtube.com/watch?v=15EDPK_R2Fo&t=1s

Pe de altă parte, există patologii asociate cu un ten acneic, una dintre cele mai frecvente fiind sindromul ovarelor polichistice, boală caracterizată de un dezechilibru hormonal, cicluri menstruale neregulate și semne ale unor nivele serice mari de androgeni precum pilozitatea excesivă sau acneea severă.

Pentru această categorie de paciente, pierderea de kilograme cu ținta unei greutăți normale poate restaura funcția ovariană, restabili o producție echilibrată de hormoni și astfel, prin micșorarea nivelurilor androgenilor circulanți, poate reduce leziunile acneice.

Așadar, un program alimentar ordonat, mișcarea adecvată și consumul de alimente sărace în grăsimi sau cu un indice glicemic mic precum cele enumerate mai sus sunt factori ce contribuie la îmbunătățirea simptomelor sindromului ovarelor polichistice și, implicit, la reducerea acneei.

Rolul lactatelor, antioxidanților, a vitaminelor A și E, a zincului, iodului și a fibrelor alimentare este de asemenea analizat în legătură cu agravarea sau îmbunătățirea acneei, iar fiecare pacient are particularitățile lui. Poate fi așadar utilă construirea unui jurnal alimentar ce va fi folosit pentru a remarca asocierea dintre un specific aliment și severitatea acneei, cu scopul excluderii factorului agravant din dietă.

În concluzie, în ciuda multiplelor cauze ce determină apariția acneei, alimentația se dovedește a fi una ce nu poate fi ignorată. Consumă alimente cu indice glicemic scăzut, ia în vedere un aport bun de acizi grași omega 3 și poți beneficia astfel nu doar de o dietă sănătoasă, dar și de un ajutor în obținerea unui ten lipsit de acnee.

Dacă și copilul tău are problemele de mai sus și are nevoie de ajutor specializat, apelează la specialiștii de la Kilostop Junior și programează o consultație dând click AICI: https://www.kilostopjunior.ro/oferta-zilei/

Slăbitul e o joacă!

Distribuie acest articol:
<a href="https://www.kilostopjunior.ro/author/malina-chiriac/" target="_self">Dr. Malina Chiriac</a>

Dr. Malina Chiriac

Medic Rezident anul II Endocrinologie "Consider că educația nutrițională a copiilor este extrem de importantă, pentru ei alimentația sănătoasă având potențialul de a deveni o obișnuință, un stil de viață pe care îl vor menține și ca adult. În plus, un copil ce se confruntă cu kilograme în plus trece prin multe greutăți, atât fizice cât și emoționale, și o mână de ajutor din partea medicului nutriționist este cea care îi poate reda veselia și energia."

Știai că?

Donăm 2 lei pentru fiecare kilogram slăbit de către juniori:

luna aceasta pacienții Kilostop Junior au slăbit 1110 kg

agsdix-fas fa-money-check-alt

până acum am donat 16578.96 lei

Fii la curent cu ultimele noutăți din nutriție!

Articole Similare

Dr. Adriana Dragulin – Alergiile alimentare la copii

Dr. Adriana Dragulin – Alergiile alimentare la copii

Totul despre alergiile alimentare la copii
Probabil că majoritatea dintre voi ați auzit despre alergii, unii dintre voi vă confruntați cu diferite variante ale acestei boli.
Printre cele mai severe sunt alergiile alimentare care pot influența considerabil calitatea vieții și pot avea pe termen lung consecințe nefaste asupra stării de sănătate a pacientului.

citește mai mult
Top 10 Superalimente Pentru Copii – Partea I

Top 10 Superalimente Pentru Copii – Partea I

Am auzit cu toții că mărul e bun pentru imunitate,  că lactatele sunt bune pentru creștere sau că avocado-ul ajută în a avea o memorie bună și pentru dezvoltarea creierului.

Dar care sunt cele mai importante 10 superalimente pe care copilul tău să le aibă zilnic dacă se poate în alimentația sa? Și de ce sunt ele atât de bune? Răspunsul îl găsești mai jos!

citește mai mult
Dr. Mălina Chiriac – Băuturile de vară: cât de periculoase sunt pentru greutatea copiilor?

Dr. Mălina Chiriac – Băuturile de vară: cât de periculoase sunt pentru greutatea copiilor?

Vara este anotimpul în care mulți copii aleg să își potolească setea cu o mulțime de varietăți de băuturi delicioase.

Ceea ce ne poate lua prin surprindere însă este faptul că aceste băuturi ascund o mulțime de calorii în formă lichidă, iar dacă sunt consumate frecvent, ele pot fi atât o cauză importantă de kilograme în plus cât și un factor de risc pentru sănătatea copiilor prin cantitatea crescută de zahăr pe care o conțin.

citește mai mult