Rețetă sănătoasă pentru copii – Chifteluțe de ton cu ricotta

octombrie 28, 2021
imagine reprezentativa

De multe ori părinții se află în impas atunci când trebuie să introducă în alimentația copilului un aliment nou și se confruntă cu refuzul celui mic.

Dacă însă gătim alimentele astfel încât să aibă un aspect plăcut dar să conțină și nutrienții necesari dezvoltării optime, copilul cu siguranță va fi dispus să guste.

Medicul Kilostop Junior – Alina Voicu, vă propune o rețetă gustoasă și sănătoasă.

Chifteluțe de pește cu ricotta – o rețetă rapidă și sănătoasă cu care poți introduce peștele în alimentația copilului tău.

“De multe ori mă întreb ce să mai gătesc pentru săptămâna următoare și îmi găsesc inspirația în online, pe Instagram, pagini și bloguri de gătit. Apoi nu îmi mai rămâne decât să adaptez rețeta în așa fel încât să fie potrivită familiei mele si micilor mei pacienți. Așa că inspirația de astăzi vine de la JamilaCuisine într-o variantă mai prietenoasă cu silueta și potrivită copiilor.”

Ingrediente pentru 8 chiftele:

  • 300g ton în suc propriu
  • 130g brânză slabă (ricotta, brânzică de vaci Făgăraș etc.)
  • 1 ou
  • pătrunjel (1/2 legătură)
  • 2 cepe verzi mici, tocate (opțional)
  • 50g ardei gras sau dovlecel ras (bine stors), ciuperci, morcov ras
  • 5 linguri de pesmet sau 100g cartof fiert
  • condimente: sare, piper, usturoi granulat, paprika, legume deshidratate
  • ulei de măsline cu spray

Mod de preparare:

  • Se pune cartoful la fiert, ca sa ne putem ocupa de restul pașilor în paralel. Se scurge foarte bine zeama din conservele de ton.
  • Într-un bol încăpător se adaugă pe rând: tonul, oul, brânza, cartoful fiert făcut piure, verdețurile, legumele; apoi condimentați după gust. Amestecați cu o spatula din silicon compoziția până când ingredientele se distribuie uniform. . De această data am folosit doar ardei gras, pentru că asta aveam în frigider. Am pus însă mai multe opțiuni de legume care se pot adăuga în chifteluțe deoarece experiența mi-a arătat că unii copii sunt foarte capricioși, așa că mi-am dorit să aveți de unde alege. Dacă vă plac toate legumele enumerate, atunci vă puteți face de cap si să le puneți pe toate.
Mod de preparare

Mod de preparare

  • Cu ajutorul unei linguri se modelează chifteluțele, se pun pe hârtie de copt, apoi pe fiecare se dă câte un spray de ulei de măsline, bine întins cu o pensulă de bucătărie.
Mod de Preparare

Mod de Preparare

  • Cuptorul poate fi pus la încălzit în momentul în care vă apucați de gătit deoarece pregătirea compoziției durează mai puțin de 15 minute. Odată chifteluțele pregătite în tava, aceasta se dă la 180 grade timp de 20 minute sau până când se rumenesc.

Chiftelute

Valori nutriționale: 1 chiftea are doar 45 kcal, 5.2g proteine, 1.8g carbohidrați si 1.8g lipide si vine la pachet cu o mulțime de micronutrienți, vitamine și minerale.

Idei de servire:

  • la prânz, conform farfuriei ideale, alături de o porție de orez sălbatic și o salată bogată
  • ca pachețel pentru școală într-o lipie, cu puțină cremă de brânză light sau avocado și legume proaspete (spanac, pătrunjel, roșii, ardei)
  • la cină alături de o salată de sezon, un stirfry de legume sau cu un sos delicios de iaurt în stil tzatziki

Mai multe rețete gustoase și sănătoase găsiți în cartea noastră de rețete rapide.

Pentru sfaturi personalizate și o dietă exact pe placul copilului tău, programează-l la o consultație!

Slăbitul e o joacă!

 

Distribuie acest articol:

Știai că?

Donăm 2 lei pentru fiecare kilogram slăbit de către juniori:

luna aceasta pacienții Kilostop Junior au slăbit 1110 kg

agsdix-fas fa-money-check-alt

până acum am donat 16578.96 lei

Fii la curent cu ultimele noutăți din nutriție!

Articole Similare

Dr. Adriana Dragulin – Alergiile alimentare la copii

Dr. Adriana Dragulin – Alergiile alimentare la copii

Totul despre alergiile alimentare la copii
Probabil că majoritatea dintre voi ați auzit despre alergii, unii dintre voi vă confruntați cu diferite variante ale acestei boli.
Printre cele mai severe sunt alergiile alimentare care pot influența considerabil calitatea vieții și pot avea pe termen lung consecințe nefaste asupra stării de sănătate a pacientului.

citește mai mult
Top 10 Superalimente Pentru Copii – Partea I

Top 10 Superalimente Pentru Copii – Partea I

Am auzit cu toții că mărul e bun pentru imunitate,  că lactatele sunt bune pentru creștere sau că avocado-ul ajută în a avea o memorie bună și pentru dezvoltarea creierului.

Dar care sunt cele mai importante 10 superalimente pe care copilul tău să le aibă zilnic dacă se poate în alimentația sa? Și de ce sunt ele atât de bune? Răspunsul îl găsești mai jos!

citește mai mult
Dr. Mălina Chiriac – Băuturile de vară: cât de periculoase sunt pentru greutatea copiilor?

Dr. Mălina Chiriac – Băuturile de vară: cât de periculoase sunt pentru greutatea copiilor?

Vara este anotimpul în care mulți copii aleg să își potolească setea cu o mulțime de varietăți de băuturi delicioase.

Ceea ce ne poate lua prin surprindere însă este faptul că aceste băuturi ascund o mulțime de calorii în formă lichidă, iar dacă sunt consumate frecvent, ele pot fi atât o cauză importantă de kilograme în plus cât și un factor de risc pentru sănătatea copiilor prin cantitatea crescută de zahăr pe care o conțin.

citește mai mult