Dr. Elena Țambrea – Copiii de la oraș – Sedentarism din lipsă de timp?

februarie 08, 2022
Sedentarismul la copii
<a href="https://www.kilostopjunior.ro/author/elena-tambrea/" target="_self">Dr. Elena Țambrea</a>

Dr. Elena Țambrea

Specializare: Medicina de familie “Una dintre valorile mele identitare este Sănătatea și îmi place bunul gust al vieții! Misiunea mea personală este să ajut oamenii cu probleme alimentare să își găsească acel echilibrul nutrițional propriu care să rămână cu ei pentru totdeauna! Cred cu tărie în educație și cu precădere, în educația nutrițională a copiilor!”

Vreau să mă joc!
Niciodată nu am timp să vorbesc cu prietenii mei la telefon sau online!
Toată ziua am făcut teme! De ce nu am voie să mă joc pe telefon?
Toți prietenii mei joacă jocul ăsta! Vreau și eu!

Vă sună cunoscut? Și mai sunt multe alte rugăminți și cerințe, de altfel legitime, pe care copiii anului 2022 le adresează. Nevoia copilului este de fapt de relaxare, de conectare, de validare sau de recompensă.

Din păcate însă, toate aceste modalități de a petrece puținul timp liber nu fac decât să amâne sau chiar să anulez mișcarea!

Când spunem copii spunem joacă și bucurie; ne așteptăm ca prin natura vârstei lor copiii să facă suficientă mișcare prin joacă sau prin simplul fapt că merg la scoală. Și da, copiii ar trebui să se miște natural zilnic și să nu aibă nevoie de un program special de mișcare.

Lipsa activității fizice, sedentarismul, în special în rândul copiilor din lumea dezvoltată, este una dintre cauzele majore ale obezității.

Pericolul nevăzut al sedentarismului

Pe lângă faptul că favorizează și accelerează îngrășarea și apariția obezității infantile, sedentarismul are și efecte mai puțin cunoscute asupra dezvoltării copiilor, cum ar fi:

  • scăderea performantelor școlare
  • probleme de socializare
  • insomnie
  • anxietate sau depresie
  • fragilitate la nivelul oaselor

La toate acestea, datorită acumulării de grăsime în exces apare și secreția de estrogen care, în cazul băieților poate să ducă la întârzieri de creștere în înălțime sau la întârzierea apariției caracterelor masculine iar la fete la pubertate precoce.

Tot din cauza condițiilor favorabile create de sedentarism și a acumulării de grăsime din corp, copiii pot fi expuși riscului de diabet, hipertensiune arterială, infiltrării cu grăsime a ficatului și pancreasului și problemelor hormonale.

Mișcarea și copilul tău

Sedentarism din lipsă de timp?

Sedentarism din lipsă de timp?

Prin opoziție, mișcarea reduce semnificativ toate aceste probleme și riscuri. Iată ce se întâmplă în corpul copilului tău de fiecare dată când face mișcare:

  • datorită activării musculare și aportului de oxigen în corp, crește fixarea mineralelor în oase rezultând oase mai puternice
  • creierul primește endorfine cunoscute și sub denumirea de hormoni ai fericirii
  • scade nivelul hormonilor de stres și se reglează secreția de melatonină-hormonul care dă startul somnului
  • în fibrele musculare apar microfisuri care vor activa procesul de reparare și construcție musculară suplimentară, adică mușchii vor crește
  • tot prin activare musculară cartilagiile de creștere sunt supuse presiunii și elongației iar copilul va avea șanse să crească mai înalt
  • mișcarea susținută este sursa suplimentară de consum de calorii din grăsimea de depozit; deci în timpul mișcării copilul tău “topește” grăsime

De asemenea vei observa că starea copilului tău se vă schimba, va începe să socializeze mai ușor și i se vor îmbunătăți performanțele școlare.

Teoria că teoria! Practica ne omoară…

Deci cum iți motivezi copilul să renunțe la telefoane, laptopuri și tablete în favoarea mișcării?

Printr-un program bine stabilit care să includă și un timp limitat dedicat gadgeturilor. Negociați în familie timpul petrecut în fața ecranului versus timpul de mișcare.
Este important să începeți cu activități preferate de copil și să nu impuneți neapărat ora zilnică, ci să creșteți ușor durata și frecvența pe măsură ce copilul se acomodează și se reduce febra musculară care este posibil să apară la început. Rețineți că febra musculară este normală și reprezintă semnalul că musculatura se activează, își repară acele miscrofisuri și crește.

Fă mișcare împreună cu copilul tău; exemplul tău îl vă inspira și îi vă susține schimbarea care (ca orice schimbare) poate să pară dificilă la început
Îndrumă-ți copilul spre un sport de echipă pe care să îl practice regulat; poate să își facă prieteni noi, să își crească stima de sine și disciplina.

Creează-i contexte în prin care să cunoască copii care fac diverse sporturi
De asemenea. se recomandă alternarea tipului de mișcare pentru a nu interveni monotonia.

Medicii Kilostop Junior sunt aici să te șusțină și vă urează ție și copilului tău: spor la mișcare!

Dacă și copilul tău are problemele de mai sus și are nevoie de ajutor specializat, apelează la specialiștii de la Kilostop Junior și programează o consultație dând click AICI: https://www.kilostopjunior.ro/oferta-zilei/

Distribuie acest articol:
<a href="https://www.kilostopjunior.ro/author/elena-tambrea/" target="_self">Dr. Elena Țambrea</a>

Dr. Elena Țambrea

Specializare: Medicina de familie “Una dintre valorile mele identitare este Sănătatea și îmi place bunul gust al vieții! Misiunea mea personală este să ajut oamenii cu probleme alimentare să își găsească acel echilibrul nutrițional propriu care să rămână cu ei pentru totdeauna! Cred cu tărie în educație și cu precădere, în educația nutrițională a copiilor!”

Știai că?

Donăm 2 lei pentru fiecare kilogram slăbit de către juniori:

luna aceasta pacienții Kilostop Junior au slăbit 1110 kg

agsdix-fas fa-money-check-alt

până acum am donat 16578.96 lei

Fii la curent cu ultimele noutăți din nutriție!

Articole Similare

Dr. Adriana Dragulin – Alergiile alimentare la copii

Dr. Adriana Dragulin – Alergiile alimentare la copii

Totul despre alergiile alimentare la copii
Probabil că majoritatea dintre voi ați auzit despre alergii, unii dintre voi vă confruntați cu diferite variante ale acestei boli.
Printre cele mai severe sunt alergiile alimentare care pot influența considerabil calitatea vieții și pot avea pe termen lung consecințe nefaste asupra stării de sănătate a pacientului.

citește mai mult
Top 10 Superalimente Pentru Copii – Partea I

Top 10 Superalimente Pentru Copii – Partea I

Am auzit cu toții că mărul e bun pentru imunitate,  că lactatele sunt bune pentru creștere sau că avocado-ul ajută în a avea o memorie bună și pentru dezvoltarea creierului.

Dar care sunt cele mai importante 10 superalimente pe care copilul tău să le aibă zilnic dacă se poate în alimentația sa? Și de ce sunt ele atât de bune? Răspunsul îl găsești mai jos!

citește mai mult
Dr. Mălina Chiriac – Băuturile de vară: cât de periculoase sunt pentru greutatea copiilor?

Dr. Mălina Chiriac – Băuturile de vară: cât de periculoase sunt pentru greutatea copiilor?

Vara este anotimpul în care mulți copii aleg să își potolească setea cu o mulțime de varietăți de băuturi delicioase.

Ceea ce ne poate lua prin surprindere însă este faptul că aceste băuturi ascund o mulțime de calorii în formă lichidă, iar dacă sunt consumate frecvent, ele pot fi atât o cauză importantă de kilograme în plus cât și un factor de risc pentru sănătatea copiilor prin cantitatea crescută de zahăr pe care o conțin.

citește mai mult